Zdecydowanym problemem tego segmentu jest brak znajomości rynku i potencjalnej grupy klientów. Wielu inwestorów swoje pieniądze lokuje w nowym sprzęcie, pięknym budynku. Krocie płyną do kieszeni pojemnych kieszeni doradców jacy niestety nie bardzo wiedzą o co chodzi w tym śliskim temacie. Znajomy, znany masażysta, opowiadał mi, jak będąc na kolejnym sympozjum usłyszał rozmowę pewnej Pani z Panem, jaki miał identyfikator firmy produkującej sprzęt i doradzającej inwestorom. Pani owa zwierzyła się jegomościowi, że wraz z mężem posiadają spore pokłady PLN, które zamierzają zainwestować w Spa... Jak mniemam owy doradca wycisnął z niej niczym z gąbki wszystkie pieniądze, wciskając sprzęt którym dysponował, "doradzając" za grube tysiaki. Wielu robi właśnie takie błędy. Nie pytają o doświadczenie. Ewentualnie o portfolio, które notorycznie budowane jest przez pryzmat milionów wydanych na inwestycję, ale te niestety nie przynoszą zysków. Dlaczego? Proste - samo posiadanie jakiegoś sprzętu i wyszukanych wnętrz nie wystarczy. Tutaj potrzebne są poparte doświadczeniem wyliczenia, jakie opierają się o znajomość rynku i konkurencji. "Wtopić" w tym segmencie to żadna sztuka. Dla wielu doradców liczy się zysk liczony algorytmem doradzania i wciskania na siłę sprzętu made in china. Oni zyskali klienta i sprzedali sprzęt. A teraz właściciel - inwestor musi zmagać sie z codziennością i ilością znikomą klientów.
Powiem wprost - wielu nazywa się "Specjalistami branży Spa". Strony internetowe aż kipią takimi treściami. Zazwyczaj owi specjaliści to zza biurka patrzący doradcy, jacy nigdy nie mięli stricte kontaktu z klientem jaki zgłasza problemy, poddaje pod rozwagę bolączki. Ludzie inwestujący często zapominają, że klient wie co w trawie piszczy, a jeśli nie wie, to dowie się idąc do innego Spa. Zadajcie sobie doradcy drodzy pytanie - na czym polega doradztwo? Czy na fakcie "doradzenia" tego czy tamtego sprzętu, kosmetyków by tantiemy wpłynęły do wspomnianej na początku sakwy, czy chcecie by po stworzeniu obiektu on działał prężnie z zadowoloną grupą klientów. To jest prawdziwe portfolio.
Adam Puda - współpracownik firmy
consultingowej MK Business Assistance,
szkoleniowiec, autor projektów SPA
i Medical SPA, fizjoterapeuta.
spa-4-u.blogspot.com